måndag 25 mars 2013

Avund av Anna Godbersen

Titel: Avund
Författare: Anna Godbersen
Serie: Deluxe #3
Språk: Svenska
Antal sidor: 399
******************************************************************************************************************
Handling: Två månader efter Elizabeth Hollands dramatiska hemkomst väntar ett ivrigt Manhattan på att hon ska återta sin plats som societetens okrönta drottning. Men Elizabeth vägrar infria New Yorks förväntningar och omgivningen börjar misstänka att allt inte står rätt till bakom de herrskapslika dörrarna i Gramercy Park South, nummer 17.

Inte helt oväntat är Henry och Penelope Schoonmaker stans mest celebra äkta par. Men trots den glimmande diamantringen på Penelopes ringfinger har de nygifta ytterst lite gemensamt, bortsett från det ömsesidigt föraktet de hyser gentemot varandra.

Och även om tidningarna omnämner Penelopes äregiriga väninna, Carolina Broad, som en möjlig efterträdare på Manhattans stjärnhimmel, är hennes berömmelse allt annat än säkrad. Särskilt som någon i societeten roar sig med att förse en girig press med skvaller.

I den tredje boken i serien Deluxe döjer sig de allra mest skandalösa hemligheterna bakom inövade, perfekta leenden.
~Goodreads.com
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag tycker: Rivaler slutade med en sådan cliffhanger att jag kastade mig över den tredje boken, Avund, ville så gärna läsa fortsättningen.
Jag tycket inte att Avund var lika bra som Deluxe och Rivaler, men den var inte dålig, det var en ok fortsättning. Det är fortfarande underhållning och dramatik på hög nivå.

Diana är fortfarande min klara favorit karaktär. De andar karaktärerna gillar jag med, det är intressant att följa dem fast jag gillar dem inte lika mycket som Diana.

Precis som de två första är Avund en underhållande, spännande och enkel bok. Den är både snabbläst och lättläst. Men det är ingen bok jag kommer komma ihåg längre fram. 

Precis som föregångarna lämnade denna med en cliffhanger och hade jag haft fjärde och sista boken hemma hade jag kastat mig över den på en gång. Sjuk irriterande att den sista boken inte finns på svenska utan endast engelska. Splendor heter den och jag måste ju givetvis skaffa den snarast så jag får ett avslut på serien. Jag vill verkligen veta hur det går för dem alla.

Betyg: 3 av 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.