söndag 24 mars 2013

Rivaler av Anna Godbersen

Titel: Rivaler
Författare: Anna Godbersen
Serie: Deluxe #2
Språk: Svenska
Antal sidor: 427
******************************************************************************************************************
Handling: Välkommen tillbaka till Manhattan 1899!

New York skälver av rykten efter den vackra Elizabeth Hollands alltför tidiga död. Blickarna riktas oundvikligen mot dem som stod henne nära: hennes levnadsglada lillasyster, Diana, nu familjens enda hopp för överlevnad i societetskretsar, hennes fästman, Henry Schonmaker, återigen stadens mest eftertraktade ungkarl, Elizabeths intriganta och förföriska väninna Penelope, som inget hellre vill än att axla hennes mantel och ärva Henry! Och så Elizabeths forna jungfru, Lina Broud, som nu upptäckt en ny, svindlande inkomstkälla skvaller!

När gamla vänner blir rivaler får Manhattans överklass se sin framtid hotas av viskningar ur det förgångna. I denna utsökta uppföljare till Deluxe är ingenting farligare än en skandal eller dyrbarare än en hemlighet. Känn atmosfären, res i tiden och njut!
~Goodreads.com
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag tycker Direkt när jag hade läst ut Deluxe började jag på Rivaler eftersom jag verkligen fastnade för Deluxe och ville läsa fortsättningen.
En uppföljare kan ibland vara sämre än den första boken, men jag gillade Rivaler mer faktiskt, den var bättre än föregångaren.

Något som jag verkligen gillade är att varje nytt kapitel inleds med en liten skrift, ett brev, inbjudan eller en tidningsnotis.Det gillade jag väldigt mycket och tyckte att det var en bra idé. Jag måste även få säga att jag verkligen älskar omslagen till alla dessa böcker, de är så otroligt vackra och ger mig känslan om 1800-talets Manhattan.

Det var åter igen spännande att följa karaktärerna, Diana Holland var min absoluta favorit även i denna bok. Slutet på boken var inte vad jag hade förväntat mig och jag blev lite ledsen. Cliffhangern i slutet fick mig att kasta mig över fortsättningen, Avund. 

En riktigt bra fortsättning, med ännu mera spänning, romantik, drama och intriger. En underhållande bok. Även denna får betyget 3.

Betyg: 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.