tisdag 16 april 2013

Klassikerutmaning


I slutet på januari anslöt jag mig till klassikerutmaningen som Lyrans Noblesser startade tidigare i år. Utmaningen går ut på att man under januari-april ska/skulle läsa klassiker.
Jag känner att jag vill utöka denna utmaning som ett av mina mål och utmaningar för 2013. Jag har så himla mycket klassiker stående i min bokhylla som fortfarande inte är lästa. Klassiker som jag verkligen vill läsa.

Så jag ändrar denna utmaning till att läsa 12 klassiker i år, 1 varje månad. Hinner jag med fler eller känner att jag vill läsa flera så gör jag det. Men en i månaden blir det iallafall.

Här nedan listar jag alla mina lästa klassiker:

1. 1984 - George Orwell
Läst i januari.

2. Lolita - Vladimir Nabokov
Läst i februari
 
3. På väg - Jack Kerouac
Läst i mars

4. Gone with the wind - Margaret Mitchell 
Läst i april

5. Wuthering Heights - Emily Brontë
Läst i maj

6. Persuasion - Jane Austen
Läst i juni

7. A tale of two cities - Charles Dickens
Läst i juli

8. Far from the madding crowd - Thomas Hardy
Läst i augusti

9. The Three Musketeers - Alexandre Dumas
Läst i september

10. Moby Dick - Herman Melville
Läst i oktober

11. Frankeinstein - Mary Shelley
Läst i november

12. The strange case of Dr Jekyll and Mr Hyde - Robert Louis Stevenson
Läst i december

2 kommentarer:

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.