torsdag 11 juli 2013

Falla sönder av Tahereh Mafi


Titel: Falla sönder
Författare: Tahereh Mafi
Förlag: B/Wahlströms - Tusen tack för recension exemplaret
Serie: Shatter Me #1,5
Original titel: Destroy me  
Språk: Svenska
Antal sidor: 81
 
******************************************************************************************************************
Handling: Falla sönder tar vid där Rör mig inte slutar men den här gången är allting skrivet ur Warners perspektiv, från det att han blivit skjuten till den dagen han ger sig ut för att hitta Juliett.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Jag ville hemskt gärna läsa denna efter att jag hade läst Rör mig inte och Rädda mig inte. Så när jag fick ett email av B/Wahlströms om jag ville ha Falla sönder som e-bok var jag inte sen med att tacka ja.

Läste ut denna på ca 40 min, gick såklart snabbt då den var på 81 sidor. Jag gillar idén med en kort roman där man fick läsa ur Warners perspektiv.

Det hände inte så mycket i denna korta roman. Men jag fick mer förståelse och annan uppfattning om Warner och varför han är som han är, det var intressant läsning.

Betyg: 3 av 5.  

20 kommentarer:

  1. Är jättenyfiken på dessa böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan verkligen rekommendera dem :)

      Radera
  2. Just det denna fick ju jag också förfrågan om, måste kolla min skröppost så att den inte hamnat där av misstag..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hojta till om du inte fick den. Skickar den gärna per email till dig :) antar att det är ok med förlaget :)

      Radera
  3. Hm... jag meljade och frågade om dom skulle komma som e-bok men fick aldrig svar från förlaget trotts att jag meljade två gånger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm vad konstigt. Jag visste inte att den skulle komma som e-bok. Men konstigt att de inte svarade.

      Radera
  4. Tycker det med, är den bara 81 sidor?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den e-boken som jag fick är på 81 sidor, tror att den tryckta novellen var på ca 90 sidor.

      Radera
  5. Hm. Men du jag kanske skrev fel epost när jag meljade dom. vilken epost har dom?

    SvaraRadera
  6. Vill så gärna läsa den här!

    SvaraRadera
  7. Kan du skicka den på mail? som du sa till en ovan? :)
    Älskar verkligen serien, och letar som en tok efter att hitta "falla sönder" nånstans!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Hannah, Jag fick inte riktigt till det att svara på din sida. Hittade heller ingen email adress till dig så jag svara här ifall att du skulle komma tillbaka hit och se detta. Tyvärr har jag inte kvar den som e-bok, jag tog bort den från min Ipad när jag hade läst ut boken. Och länken som jag fick av förlaget att ladda ner den funkar inte längre. Har du kollat på biblioteket? Maila annars till förlaget och kolla om de kan skicka den till dig som e-bok. Lycka till.

      Radera
  8. Vars kan min hitta/läsa denna? :) vilket förlag ska man kontakta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick den som e-bok av B / Whalströms. De heter numera Massolit förlag. Men jag tror att den ska gå att låna på biblioteket. Jag svara här i hopp om att du ser kommentaren här gick inte att kommentera hos dig.

      Radera
  9. jag har gott in på både biblan och B / Wahlströms hemsida och ingen har den asså jag får snart panik har du ngt förslag. jag vill jättegärna läsa den:(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då vet jag tyvärr inte hur du ska få tag på den. Vad jag vet så ska man kunna låna den på biblioteket. Jag själv går inte till biblioteket men du ska väl kunna se om den går att låna på biblioteket. Gå in och sök på deras hemsida. Annars har jag tyvärr inga andra tips. Lycka till.

      Radera
  10. Hej! Jag älskar den serien jätte mycket och försökte få tag på den boken Falla sönder nu ett tag hoppas verkligen att du kan hjälpa att ladda ner den!!! Tack

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, kul att du tycker om den här serien. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig att ladda ner denna bok, jag har inte kvar den då det ett par år sedan jag läste den. Jag fick den som e-bok av förlaget men det var som sagt ett par år sedan nu, du ser mina tips och svar på ovan kommentarer. Hoppas du lyckas hitta den på något sätt.

      Radera
  11. Hej, skulle bli så otroligt otroligt tacksam om du kunde maila e-boken till mig. Tack i förväg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan! Jag har dessvärre inte kvar den. Verkar tyvärr som en svår bok att få tag på.

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.