lördag 31 augusti 2013

Far from the madding crowd av Thomas Hardy


Titel: Far from the madding crowd 
Författare: Thomas Hardy
Förlag: Pinguin Popular Classics
ISBN: 978-0-140-62047-4
Språk: Engelska
Antal sidor: 374
Finns hos: Adlibris / Bokus / Bokia

(Denna bok ingår i min klassikerutmaning

******************************************************************************************************************
Handling: Independent and spirited Bathsheba Everdene has come to Weatherbury to take up her position as a farmer on the largest estate in the area. Her bold presence draws three very different suitors: the gentleman-farmer Boldwood, soldier-seducer Sergeant Troy and the devoted shepherd Gabriel Oak. 
Each, in contrasting ways, unsettles her decisions and complicates her life, and tragedy ensues, threatening the stability of the whole community. The first of his works set in Wessex, Hardy's novel of swift passion and slow courtship is imbued with his evocative descriptions of rural life and landscapes, and with unflinching honesty about sexual relationships.
 ~Bokus.se~
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Min klassiker utmaning går framåt, jag är glad att jag hinner med en klassiker i månaden. Men tyvärr har de senaste klassikerna varit ganska så tråkiga och inte alls något som jag har fastnat för eller gillat.

Även denna månad har vi en klassiker som jag inte gillade. Denna bok fann jag bara allmänt tråkig. Handlingen lät spännande men jag fann den bara långdragen, seg och tråkig. Jag kan ju inte förneka att Thomas Hardy skriver på ett fint sätt men tyvärr så föll inte denna bok mig i smaken heller.

Jag ska dock inte ge upp denna utmaning. Jag har satt som mål att läsa en klassiker varje månad till årets slut och så kommer det bli. Hoppas på att nästa månads klassiker kommer att vara bättre.

Tyvärr har jag inte så mycket mera att skriva om denna bok.

Betyg: 2 av 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.