tisdag 12 november 2013

City of Fallen Angels av Cassandra Clare

Titel: City of Fallen Angels
Författare: Cassandra Clare
Förlag: McElderry Books
ISBN: 978-1-442-40355-0
Serie: The Mortal Instruments #4
Språk: Engelska
Antal sidor: 424
Finns hos: Adlibris / Bokus 

(Denna bok ingår i min tre på tre utmaning hos Pocketlover)   

******************************************************************************************************************
Handling: The Mortal War is over and sixteen-year-old Clary Fray is back home in New York excited about all the possibilities before her. She's training to become a Shadowhunter and most importantly of all she can finally call Jace her boyfriend. 
But nothing comes without a price. Someone is murdering the Shadowhunters who used to be in Valentine's Circle, provoking tensions between Downworlders and Shadowhunters that could lead to a second, bloody war. And when Jace begins to pull away from her without explaining why, Clary is forced to delve into the heart of a mystery whose solution reveals her worst nightmare: she herself has set in motion a terrible chain of events that could lead to her losing everything she loves. Even Jace. 
~Goodreads.com~
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Trots att jag verkligen älskar denna serie kände jag mig ändå nöjd med tredje boken, City of Glass, för den slutade verkligen perfekt. Jag var lite rädd att jag skulle bli besviken på denna bok. Jag kan tycka att vissa författare drar ut på det lite väl länge och mjölkar verkligen ut allt de kan.

Men som vanligt älskar jag att återvända till denna serie och dessa karaktärer. Det är alltid lika spännande att återvända hit och till denna fantastiska värld. Som så många andra säger älskar jag humorn och sarkasmen bland karaktärerna, jag kan skratta högt flera gånger.

* Spoiler* Jag tokälskar Alec och Magnus som par. De är så himla söta tillsammans. Och jag älskar verkligen Magnus. Måste även säga att jag blev ju så himla glad över att det visade sig att Clary och Jace inte var syskon och att de äntligen fick bli ett par. Men jag måste säga att jag är liiiiiite över deras drama och kärlekstjafs. Saknar gamle vanlige Jace så som han var i första boken.*Slut på spoiler*

City of Fallen Angels är inte lika bra som de föregående böckerna men fortfarande en bra bok som aldrig blir tråkig eller ointressant. Jag kommer absolut att fortsätta på denna serie. 

Betyg: 4 av 5 .

Andra delar i serien:
1. City of Bones
2. City of Ashes
3. City of Glass
4. City of Fallen Angels
5. City of Lost Souls
6. City of Heavenly Fire

2 kommentarer:

  1. Värst vad du har börjat sluka denna serie då, själv plockade jag precis hem tvåan bara! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :)) är ju skönt att avsluta de serier man börjar på :) Hoppas du kommer gilla den :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.