onsdag 20 november 2013

Sandmannen av Lars Kepler

Titel: Sandmannen
Författare: Lars Kepler
Förlag: Månpocket
ISBN: 978-91750-3231-3
Språk: Svenska
Antal sidor: 517
Finns hos: Adlibris / Bokus 

******************************************************************************************************************
Handling: En ung man hittas gående på en hög järnvägsbro en kall vinternatt i Stockholm. Han har legionärssjukan och är svårt nerkyld. På Södersjukhuset visar det sig att han är dödförklarad sedan sju år. Mannen var ett av seriemördaren Jurek Walters sista offer innan han greps av Joona Linna. 
Jurek Walter dömdes till rättspsykiatrisk vård och total isolering. Var har den unge mannen befunnit sig hela tiden? Hans oväntade vittnesmål gör att det gamla fallet måste tas upp igen. Det är bråttom. Någon måste ta sig in och vinna seriemördarens förtroende
~Goodreads.com~
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Lars Kepler har gjort det igen. Jag började läsa denna en kväll när jag gick och la mig. Har man ett jobb att gå till dagen efter som jag har var det ingen bra idé då det inte gick att sluta läsa denna bok och jag var inte mitt piggaste jag på jobbet dagen efter.

Jag har tyckt väldigt mycket om alla Keplers tidigare böcker, min favorit var Eldvittnet. Men efter att ha läst Sandmannen kan jag konstatera att detta är min favorit Kepler bok, den är så sjukt himla bra. Boken är spännande från första sidan, otroligt lättläst med korta kapitel som vanligt, kapitel som oftast slutar med en clipphanger. Denna bok lyckades även med att vara ruggig och otäck, det kröp i skinnet på mig när jag läste vissa delar. 

Att läsa dem i ordning är inget måste men ändå något som jag rekommenderar och jag tycker att det är en klar fördel. Rekommenderar verkligen dessa böcker om man letar efter spännande och bra deckare.

Längtar verkligen efter nästa Kepler bok då denna givetvis slutade med en clippfhanger så jag hoppas verkligen att det kommer en uppföljare.

Betyg: 5 av 5.  

Böcker jag läst av Lars Kepler: 
Eldvittnet

6 kommentarer:

  1. Det är väl förmodligen snart dags för mig att ta mig an Keplers böcker igen, blev lite avskräckt av Paganinikontraktet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jag älskar verkligen deras böcker och tyckte faktiskt väldigt mycket om Paganinikontraktet. Ge Elvittnet ett försök, mycket bra bok.

      Radera
  2. Denna kunde jag inte heller sluta läsa! Och hoppas precis som du på en uppföljare snarast.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta var verkligen en bladvändare. Det måste ju komma en uppföljare eller hur?!

      Radera
  3. Min favorit är fortfarande Eldvittnet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kommer på andra plats hos mig nu när jag läst denna :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.