fredag 3 januari 2014

Boktolva 2014

Och så har jag hittat ännu en utmaning att ta del av 2014. Jag ska ta del av Boktolva 2014. Boktolvan är en utmaning som enligtO startade för ett par år sedan. Utmaningen går ut på att läsa böcker av tolv författare som man ännu inte har läst något av. 

Jag har även som krav att böckerna ska komma från min egen bokhylla. Ett bra sätt att flytta ett par böcker från min olästa hylla till min lästa bokhylla. 

Här kommer mina 12 författare: 

1. Jojo Moyes - Livet efter dig
2. Jonathan Tropper - Konsten att tala med en änkling
3. Gillian Flynn - Mörka platser
4. Simona Ahrnstedt - Betvingande 
5. Arthur Golden - En geishas memoarer
6. David Nichols - En dag
7. Kristina Ohlsson - Askungar
8. Hilary Jordan - Mississippi
9. Conn Iggulde - Kejsaren, Roms portar
10. Dennis Lehane - Shutter Island
11. Liz Coley - Berövad
12. Karen Engelman - Stockholm octavo 

Några av dessa kommer även att ingå i min spänningsutmaning. Varför inte slå två flugor i en smäll.

(Bild lånad från Monika

14 kommentarer:

  1. Jonathan Tropper är så bra! Jag önskar att jag hade honom kvar att upptäcka... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser väldigt mycket fram emot att läsa hans böcker, har bara hört gott om honom :)

      Radera
  2. Tropper, Flynn, Lehane och Kristina Ohlssons böcker har jag läst och tyckt väldigt mycket om. Hilary Jordan lär hamna på en boktolva hos mig också, något annat år :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser väldigt mycket fram emot att läsa dem alla :) Hilary Jordans bok fick jag av en kollega som tyckte jag skulle läsa den så det ska bli spännande :)

      Radera
  3. Jag tror det är så man ska göra med utmaningar, få in samma bok i flera utmaningar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, annars kan det bli lite svårt att hinna med alla :)

      Radera
  4. Mississippi skall även jag läsa under året!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min kollega som jag fick den av har bara gott att säga om den :)

      Radera
  5. En geishas memoarer är underbar och Berövad var en riktig bladvändare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, ser fram emot dem båda. En geishas memoarer har jag velat läsa väldigt länge så nu ska det bli av :)

      Radera
  6. Av dessa har jag läst Jojo Moyes, Jonathan Tropper, David Nicholls, Dennis Lehane och Kristina Ohlsson, och samtliga är ruggigt bra, så du lär inte behöva bli besviken! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt :) ser så mycket fram emot att läsa dem alla :) och det är verkligen på tiden att jag tar tag i dessa böcker då jag varit sugen på att läsa dem så länge nu :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.