lördag 3 maj 2014

Berättelser om en (inte så) populär partytjej av Rachell Renée Russell

Titel: Nikkis dagbok #2 - Berättelser från en (inte så) populär partytjej
Författare: Rachel Renée Russell
Förlag: Modernista - Tusen tack för recension exemplaret
ISBN: 978-91-7499-398-1
Serie: Dork Diaries #2
Original titel: Dork diaries #2 - Tales from a not so popular party girl
Språk: Svenska
Antal sidor: 304
Finns hos: Adlibris / Bokus 

**********************************************************************************************************************
Handling: Andra boken i succéserien om Nikki Maxwell. 

Recept på katastrof: Ta 4 fester. Tillsätt 2 kompisar och 1 förälskelse. Dela med 1 elak tjej som vill KROSSA Nikki. Blanda väl, håll för ögonen och TA SKYDD!
Jag trodde aldrig det skulle hända, men mitt liv börjar ÄNTLIGEN ordna upp sig.

I Berättelser om en (inte så) populär partytjej får vi följa fjortonåriga Nikki Maxwell som i text och teckningar skildrar sitt dagliga liv med alla dess utmaningar. Hon skriver om sina vänner, förälskelser, om sin familj och om att vara populär eller inte i skolan.
Nikkis dagbok är utformad som en dagbok och rikt illustrerad med teckningar och seriestrippar.
 ~Bokus.se~
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Jag är i helt och hållet fel målgrupp för denna bok, helt och hållet. Men jag kan inte låta bli att inte gilla den ändå. Den är ett bra avbrott mellan alla deckare, dystopier osv och när man vill ha en otroligt lättläst bok som bara tar någon timme att läsa ut. För det var vad jag gjorde med denna läste ut den på nån timme.

Det är en charmig och söt bok. Precis som föregångaren är det Nikkis dagbok som vi läser med mycket av Nikkis teckningar och seriestrippar. Boken innehåller humor och jag kommer på mig med att le flera gånger, den är underhållande för stunden.

Boken passar tjejer i yngre åldrar men även för oss som har barnasinnet kvar. Jag kommer förmodligen att fortsätta läsa denna serie.

Betyg: 3 av 5.

Böcker jag läst av Rachel Renée Russell:
Nikkis dagbok #1 - Berättelser från ett (inte så) fantastiskt liv

2 kommentarer:

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.