fredag 5 juni 2015

The best of me av Nicholas Sparks

Titel: The best of me
Författare: Nicholas Sparks
Förlag: Sphere
ISBN: 978-075-1542-97-4
Språk: Engelska
Antal sidor: 292
Finns hos: Adlibris / Bokus 

************************************************************************************************************************************
Handling: The Best of Me centres upon two former high school sweethearts from opposite sides of the tracks. Now middle-aged, each of them have deep regrets about the past. When they both return to their hometown for the funeral of their former mentor, they will be forced to confront the choices they made, and ask whether love can truly rewrite the past. 
 ~Goodreads.com~
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Mitt mål är att läsa alla böcker skrivna av Nicholas Sparks eftersom jag verkligen tycker om hans böcker. Jag har tidigare läst, alla på engelska för han gör sig bäst på just engelska: The Notebook, A walk to remember, Safe Haven, The lucky one, Dear John, The last song och The Widding. Jag har tyckt om dem alla.

Nicholas Sparks skriver verkligen bra historier. The best of me har den igenkännliga Sparks känslan, en bra historia, karaktärer som letar efter kärleken osv. Som vanligt får vi även en hel del tillbakablickar och gamla historier som blandas med nutid, han lyckas alltid väva ihop båda delarna perfekt. Sedan har han en fantastisk förmåga med att skriva om kärlek, för att sedan riva ur ditt hjärta.

Boken är sorlig från början till slut, något förutsägbar men det gör inget. Karaktären Amanda var en lätt karaktär att gilla, Dawson är i sann Sparks anda en kille som är för-bra-för-att-vara-sann-snygg-kille. Det är en kille som offrade väldigt mycket för sin kärlek, lite för mycket kan jag tycka. Jag kände en sorgsenhet för honom och så som hans lott i livet föll på honom.

Detta är inte min favorit Sparks bok, den fångade inte mitt hjärta så som flera av hans andra böcker har fångat mig. Men det är fortfarande en bra bok skriven av en fantastisk författare. Jag ska även se till att se filmen baserad på boken.

Betyg: 3 av 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.