måndag 26 oktober 2015

Årets Barn & Ungdoms bok Augustpriset 2015 - nominerade

I.o.m min semester förra veckan så missade jag presskonferensen som hölls i samband med Augustgalan. Där avslöjades det vilka titlar det är som är nominerade för årets Augustpris.

Jag hämtade ut mitt paket igår med de böcker som är nominerade i Årets Barn & Ungdomsbok som är den kategori som jag är ambassadör för och ska koncentrera mig på. Stort tack för mitt paket Fascinera.

Nominerade till Årets svenska barn och ungdomsbok är:

- Nu är det sent!, Emma AdBåge, Rabén & Sjögren

- Iggy 4-ever, Hanna Gustavsson, Galago
(Har precis läst ut denna, recension kommer)

- Alla går iväg, Eva Lindström, Alfabeta

- Ishavspirater, Frida Nilsson, Natur & Kultur

- När hundarna kommer, Jessica Schiefauer, Bonnier Carlsen
(Den här är jag riktigt sugen på, verkar som en riktigt bra bok. Så den ska jag läsa härnäst.)

- Din tur Adrian, Kristin Lidström och Helena Öberg, Bokförlaget Mirando. 

Om ni ännu inte har sett alla nominerade kan ni gå in här för att se samtliga nominerade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.