tisdag 27 oktober 2015

Harry Potter and the Deathly Hallows av J.K Rowling (omläsning)

Titel: Harry Potter and the Deathly Hallows
Författare: J.K Rowling
Förlag: Scholastic Inc 
ISBN: 978-05-4558-300-8   
Serie: Harry Potter #7
Språk: Engelska
Antal sidor: 759
Finns hos: Adlibris / Bokus 

(Omläsning)

************************************************************************************************************************************
Handling: As he climbs into the sidecar of Hagrid´s motorbike and takes to the skies, leaving Privet Drive for the last time, Harry Potter knows that Lord Voldermort and the Death Eaters are not far behind. The protective charm that has kept Harry safe until now is broken, but he cannot keep hiding. The Dark Lord is breathing fear into everything Harry loves, and to stop him Harry will have to find and destroy the remaining Horcruxes. The final battle must begin - Harry must stand and face his enemy. 
~Adlibris.se~
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Jag är klar med min omläsning av hela Harry Potter serien. Detta var även en av årets utmaningar att läsa om hela serien. Varje gång jag har läst denna serie har det varit på engelska, har aldrig haft intresse att läsa dem på svenska då jag är övertygad om att de görs sig allra bäst på engelska.

Det känns faktiskt tomt nu när det är över, men det underbara med böcker är att man alltid kan återvända till dem. Och återvända till Hogwarts och Harry och hans vänner kommer jag göra, utan tvekan, många gånger om.

Det här är ett fantastiskt och värdigt slut på underbara berättelser. Rowling har verkligen tänkt på allt, allt är så genomtänkt redan från första början. Hatten av för Rowling helt enkelt. 

Det finns inte ord som beskriver hur underbara dessa böcker är. Har du fortfarande inte läst dem så är det bara att plocka upp dem. Du kommer absolut inte att ångra dig, inte det minsta.

Betyg: 5 av 5.

Delar i serien:
Harry Potter and the Sorcerer´s Stone
Harry Potter and the Chamber of Secrets
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Harry Potter and the Goblet of Fire
Harry Potter and the Order of the Phoenix
Harry Potter and the Half-Blood Prince
Harry Potter and the Deathly Hallows

4 kommentarer:

  1. Älskar Harry Potter men sjukt besviken på epilogen. Onödig och förstör en del. Tur att det bra väger upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar verkligen Harry Potter med :) Ja visst var epilogen helt onödig och förstör verkligen en hel del, men resterande är ju såååå bra :)

      Radera
  2. Kul att läsa om alla, hade själv tänkt att läsa om hela serien nu när den illustrerade utgåvan har kommit. Snyggt omslag denna utgåva har

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var så himla underbart att få komma tillbaka till denna fantastiska värld. Åh är så sugen på de nya utgåvorna som kom ut, men jag har nu 2 st olika upplagor så jag får nog lugna mig lite :) Även den här utgåvan som jag har är sååååå himla fin.

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.