tisdag 13 oktober 2015

Lola och pojken i huset bredvid av Stephanie Perkins

Titel: Lola och pojken i huset bredvid
Författare: Stephanie Perkins
Förlag: Modernista Tusen tack för recension exemplaret
ISBN: 978-91-7645-566-1 
Original titel: Lola and the boy next door
Språk: Svenska
Antal sidor: 287
Finns hos: Adlibris / Bokus 

************************************************************************************************************************************
Handling: Lola Nolan är blivande kostymtecknare, och tycker det är bättre ju mer fantastiskt, glittrande och roligt ett klädesplagg är. Allt i hennes liv är mer eller mindre perfekt inklusive hennes snygge pojkvän, ända tills tvillingarna Calliope och Cricket Bell återvänder till kvarteret. 

När Cricket, en begåvad uppfinnare, kliver ut ur sin tvillingsysters skugga och tillbaka in i Lolas liv, tvingas hon till sist handskas med de känslor hon haft för pojken i huset bredvid under hela sin uppväxt. 
~Goodreads.com~
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Stephanie Perkins är duktig på att skriva böcker som är sådär puttenuttiga om den första kärleken. Letar man efter rar serie med söta ungdomsromaner är detta den perfekta boken. Jag blev väl inte direkt golvad av Lola och pojken i huset bredvid men jag gillar den. Det är en fin och upplyftande bok som även är rolig, jag blir varm av att läsa om Lola och hennes något dysfunktionella familj. Det var väldigt uppenbart tidigt in i boken hur den här skulle sluta.

I Lola och pojken i huset bredvid återkommer Anna och Etiénne från boken Anna och den franska kyssen, det var väldigt upplyftande och det var kul att få läsa lite även om dem.
Jag verkligen älskar hur Lola klär sig färgsprakande, det är en explosion av färg och av allt helt enkelt. Hon klär sig verkligen precis som hon vill och bryr sig inte om vad någon tycker om hennes kreationer. I början var jag något tveksam till henne, det kändes lite mycket men sedan förälskar jag mig i henne. Det är underbart att hon vågar sticka ut så i hennes ålder.

Sedan älskar jag hennes familj som består av hennes två pappor. Tom hennes instabila mamma växer på mig. Perkins karaktärer är verkligen levande. Jag kan inte säga att detta är en favoritbok men det är en väldigt mysig och underhållande bok.

Betyg: 3 av 5.

Böcker jag läst av Stephanie Perkins:
Anna och den franska kyssen

4 kommentarer:

  1. Tror inte den här boken är nånting för mig

    SvaraRadera
  2. Har också denna liggande. Hoppas så klart att den är lika trevlig som Anna och den franska kyssen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trots att den var förutsägbar så är det en trevlig och mysig bok om den första kärleken.

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.