onsdag 28 oktober 2015

Nytt i hyllan #59 - Oktober

Det har flyttat in en del nya böcker i bokhyllan, här kommer de böcker som flyttade in i bokhyllan i oktober månad. Jag fick ju även ett paket med de böcker som är nominerade i kategorin årets barn & ungdomsbok Augustpriset. Jag har gjort ett egen inlägg här.

Operation bönsyrsa tackar jag Molnfritt förlag och författaren för. Stort tack underbara Modernista för Änglafall. Och Hoi förlag ska ha tack för Ilion.


Stort tack till Rabén & Sjögren för denna underbart fina bok och målarbok. Ser så mycket fram emot att färglägga de superfina bilderna.

Jag har länge velat läsa Boken om Mademoiselle Oiseau och nu när jag fick en förfrågan från förlaget att läsa andra boken i serien så köpte jag mig äntligen den första boken. Jag läste ut den imorse innan jobbet, recension kommer men åhhh så gullig bok och vilka bilder.


Jag har börjar samla på dessa fina Astrid Lindgren böcker, så nu blev det två inköp för att fortsätta min samling.


Och sist men inte minst köpte jag en ny sån här bok. I den förra målade jag med tusch och det förstörde faktiskt teckningarna något. Så nu har jag istället köpt färgpennor i trä.

12 kommentarer:

  1. Är också lite sugen på att köpa en målarbok :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är riktigt avslappnande att sitta och färglägga ibland, så gör det :)

      Radera
  2. Härliga bokhögar :) De där Astrid Lindgren böckerna är verkligen fina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så nöjd :) Visst är de så himla fina Lindgren böckerna :)

      Radera
  3. Fina böcker! Speciellt Astrids Lindgrens :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så nöjd med alla, men speciellt med Astrids :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.