fredag 1 januari 2016

Boktolva 2016

Hoppas ni hade en fin nyårsafton igår och välkomna in i 2016. Jag ska strax iväg på långpromenad med mina föräldrar så jag tittar in hos er efter promenaden. 

Men först tänkte jag presentera årets första utmaning för 2016. Har hittat ett par som jag kommer att presentera så småningom. Som vanligt kör jag Boktolvan. Denna utmaning har sitt ursprung hos Enligt O. Tycker verkligen om den här utmaningen. 

Utmaningen är väldigt simpel, den går ut på att man ska läsa böcker av 12 författare som man ännu inte har läst. Jag har även som krav att böckerna kommer från min egen bokhylla.

Detta är de 12 författare som jag tänker bekanta mig med för den här utmaningen:

1. Andy Weir - Ensam på Mars
2. Neil Gaiman - Oceanen vid vägens slut
3. Stefan Ahnhem - Offer utan ansikte
4. Melina Marchetta - Jellicoe road
5. Ildelfonso Falcones - Katedralen vid havet
6. Elizabeth Wein - Kodnamn Verity
7. Emelie Schepp - Märkta för livet
8. Gayle Forman - If I stay
9. Samuel Björk - Det hänger en ängel ensam i skogen
10. Anna Laestadius Larsson - Barnbruden
11. Victor Hugo - Les Misérables
12. Donna Tartt -The secret history
(Bilden är lånad av Monika)

6 kommentarer:

  1. Ah, Ensam på Mars. Denna fantastiska bok :) Jellicoe Road har jag också tänkt läsa i år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser verkligen fram emot att läsa den, har hört så mycket gott om den :) Måste även se filmen verkar bra den med :) Jellicoe Road är på tiden att jag läser, har stått i hyllan så länge. Hoppas vi kommer gilla den :)

      Radera
  2. Ensam på Mars, Oceanen vid vägens slut och Jellicoe road är tre riktigt läsvärda böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser verkligen fram emot att läsa dem, har hört så gott om dem alla :)

      Radera
  3. Jag har läst Gaiman, Wein och Björk. Tyckte verkligen om Weins Kodnamn Verity :)

    Marchetta är en författare som jag också är nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul ser verkligen fram emot att läsa dem :)
      Marchetta är på tiden att jag läser nu med tanke på hur länge boken stått i min hylla.

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.