torsdag 25 februari 2016

If I stay av Gayle Forman

Titel: If I stay 
Författare: Gayle Foreman
Förlag: Speak
ISBN: 978-01-42415-43-6
Serie: If I Stay
Språk: Engelska
Antal sidor: 261
Finns hos: Adlibris / Bokus 

************************************************************************************************************************************
Handling: In the blink of an eye everything changes. Seventeen year-old Mia has no memory of the accident; she can only recall what happened afterwards, watching her own damaged body being taken from the wreck. Little by little she struggles to put together the pieces- to figure out what she has lost, what she has left, and the very difficult choice she must make. Heartwrenchingly beautiful, this will change the way you look at life, love, and family. 
~Goodreads.com~
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Det här är en bok som jag hört så mycket gott om på bla andra bokbloggar. Jag måste helt enkelt sluta ha för höga förväntningar på vissa böcker. Det här var en sådan jag hade höga förväntningar på som helt enkelt inte infriades.

Jag tyckte nästan den här boken var lite tråkig. Den  är absolut inte dåligt skriven, för det är den. Och nästan vackert skriven men jag kunde egentligen inte känna något för någon av karaktärerna trots att de går igenom en väldigt tuff och kritisk period. Jag tyckte inte de kändes äkta på något vis, kan inte riktigt förklara det.

If I Stay berättas ur Mias perspektiv och historien växlar mellan nutid och dåtid. Att lära känna karaktärerna via detta upplägg som i denna bok var fyndigt men jag kunde helt enkelt inte känna något för någon av dem. Mias föräldrar gillade jag dock, de var riktigt härliga personer.

Mitt största problem med boken var slutet som jag tyckte var lite väl hafsigt och klyschigt.  Och så tyckte jags om jag nämnde tidigare att boken blev långtråkig.


Betyg: 3 av 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.