måndag 25 juli 2016

Film: Leap Year

Titel: Leap Year
Premiär: 9 april 2010
Längd: 1 h 40 min
Skådespelare: Amy Adams, Matthew Goode, Adam Scott, John Lithgow
Genre: Comedy | Romance 
Betyg på IMDb: 6,4

Handling: När Anna och hennes pojkväns fyraårsjubileum passerar utan någon ring  inser hon att hon måste ta saken i egna händer om det ska bli något frieri. Enligt en irländsk tradition har en kvinna rätt att fria till en man den 29 februari, så Anna bestämmer sig för att följa sin pojkvän Jeremy till Dublin som är där på konferens, så Anna bestämmer sig för att själv gå ner på knä. Men ovädret tvingar flyget att landa i en annan stad. Den stiliga värdshusvärden Declan erbjuder sig att skjutsa Anna tvärs igenom landet. Men vill hon verkligen hinna fram till Jeremy? 

Kommentarer: De få recensioner jag sett av denna film har inte varit direkt positiva. Den här filmen är egentligen alldeles för förutsägbar utan några överraskningar men det gör inte mig något. Ibland behöver man bara se något där man inte behöver tänka till så mycket på eller engagera sig så värst mycket. Och det är precis det man inte behöver göra. 

Som jag sa en typisk förutsägbar romantisk film men jag kan ändå inte låta bli att tycka att den är lite småcharmig. Och detta var vad jag var ute efter just när jag såg den här filmen så jag är nöjd. Den lyckades även vara lite smårolig. Jag tycker nog att Leap Year har fått lite väl oförtjänt skit. 

Miljön är helt fantastisk, med fina vyer över Irland. Jag måste helt enkelt åka till Irland snart, har velat göra det i så många år men har inte blivit av än. 

4 kommentarer:

  1. Jag såg den för några år sedan och verkar ha tyckt att den var helt OK, men jag minns faktiskt inget av den :) Irland däremot kan jag rekommendera, har precis kommit hem därifrån och det var precis som jag hade tänkt mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. det var verkligen en helt ok film, en sån film man kan behöva ibland :) Åh måste verkligen åka till Irland snart :)

      Radera
  2. Tyckte verkligen om den här filmen! Även fast den var extremt förutsägbar och klyschig, kunde jag inget annat än att verkligen tycka om den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig, det var en charmig film och precis vad jag behövde när jag såg den :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.