måndag 19 september 2016

Film: Edge of winter

Titel: Edge of winter
Premiär: 2 augusti 2016 (USA)
Längd: 1 h 29 min
Skådespelare: Joel Kinnaman, Tom Holland, Rachelle Lefevre, Percy Hynes White
Genre: Drama | Thriller  
Betyg på IMDb: 5,2
Länk till IMDb

Handling: "Elliot Baker ser möjligheten att utveckla en bättre relation med sina två söner när hans ex-fru, Karen och hennes nya man åker på semester och lämnar pojkarna med honom. Men det hela förvandlas snart till ett mardrömslikt äventyr när de blir strandsatta i en övergiven stuga långt ut i vildmarken."

Kommentarer: Den här filmen såg jag mest för att Joel Kinnaman är med i den. Hade det inte varit för någon av mina favoritskådespelare hade jag nog inte sett den. Edge of winter började bra men sen gick det bara utför. 

Till en början sympatiserar man med Kinnamans karaktär, en pappa som inte riktigt har fått vara en del av sina pojkars liv. Och nu ska han äntligen få spendera tid med dem och förhoppningsvis lära känna dem bättre. Han tar med dem på en tur i den iskalla vildmarken, där han lär dem skjuta och köra bil. Men givetvis går det utför då det visar sig att pappa inte riktigt är vid sina fulla sinnes bruk. 

Skådespelarna gör en stabil insats speciellt Tom Holland. Denne unge kille är en riktigt begåvad skådespelare. Trots att den är 1,5 timme lång så känns den lite väl långdragen och långsam trots att det händer grejer i stort sett hela tiden. Men det blir lite detsamma mest hela tiden. Det är ett vackert foto och jag får nästan klaustrofobi när de är ute i den öde stugan ute i vildmarken totalt isolerade. Men den spårade helt enkelt ut och allt blir lite väl förutsägbart. 

2 kommentarer:

  1. Hmmm, jag brukar ju också vilja se alla filmer med Joel Kinnaman, men den här låter faktiskt inget vidare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var verkligen ingen vidare, tyvärr.

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.