måndag 24 oktober 2016

The Kill Order av James Dashner

Titel: The Kill Order
Författare: James Dashner
Förlag: Delacorte Press
ISBN: 978-03-8574-289-4
Serie: The Maze Runner #0.5
Språk: Engelska 
Antal sidor: 327
Finns hos: Adlibris / Bokus 

************************************************************************************************************************************
Handling: They thought the end came in a flash. Before WICKED was formed, before the Glade was built, before Thomas entered the Maze, sun flares hit the earth, killing most of the population. The worst is yet to come. 

mark and Trina were there when it happened. They survived. But now a virus is spreading. A virus that fills humans with murderous rage. There is no cure. No escape. 

They´re convinced that there´s a way to save those who are left, if they can stay alive. Because in this new devastated world, every life has a price. And to some you´re worth more dead than alive. The end is only the beginning. 
~Goodreads.com~
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Den här vara bara så himla seg, kändes som att jag läste den i all evighet. Jag ska erkänna jag har inte gillat denna serie så himla mycket, tyckte om den första i serien, The Maze Runner men sen kände jag bara att det gick neråt, tyvärr. Jag drog mig länge för att läsa denna, men jag ville avsluta denna serie.

Min läsupplevelse kanske inte var den bästa eftersom jag mest bara ville få den läst så jag kunde avsluta denna serie.

Det här är den fjärde och sista boken i The Maze Runner serien, det är dock en prequel så den utspelar sig innan de andra böckerna i serien tar plats. Äntligen fick man veta vad hände innan The Maze runner och innan WICKED, skönt att äntligen få svar på allt. När man läser James Dashner är man van vid mycket cliffhangers och svängar än hit och dit. De andra böckerna har jag ändå känt är spännande men inte The Kill Order, jag fann inte den där spänningen helt enkelt.

Det jag gillade måste sägas är att trots att Trina och Mark är ett kärlekspar så får vi inte se så mycket om det, det fokuseras inte på själva romansen vilket är skönt.

Jag har väl inte så mycket mer att säga mer än att detta inte levde upp till resten av serien, även om jag är något motvillig till även de övriga delarna.

Betyg: 1 av 5.

Böcker jag läst av James Dashner:
The Maze Runner
The Scorch Trials
The Death Cure

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.