fredag 21 oktober 2016

Veckans bokbloggsfråga – Vecka 42

Jisses vilken vecka jag haft på jobbet, är helt slut. Efter jobbet under veckan har jag tömt mitt vardagsrum. Att tömma fem billy bokhyllor tar på en :) nu ligger det böcker över hela mitt sovrum, och grejer i hallen och köket. Imorgon ska jag och en vän måla om i mitt vardagsrum, dags att förnya lite :)

Veckans bokbloggsfråga lyderHur ser din familj och dina vänner på ditt bloggande och läsande? Är de nyfikna, stöttande och glada för ditt intresse eller tycker de att det tar alldeles för mycket tid och energi? Hur bemöter du detta i så fall? Ser du själv till att prioritera ditt intresse även om omgivningen inte är stöttande? 

Jag bor själv så det är ju ingen som lyfter på ögonbrynen när jag läser. Jag bestämmer över min tid och mitt intresse för läsandet helt själv. Mina föräldrar är inga som läser bloggar men de är väldigt glada för min skulle iom denna blogg. De märker ju hur mycket jag tycker om det och hur mycket jag njuter av den samt av att läsa. Så de stöttar mig verkligen och är bara glada för min skull. Samma sak med min syster, hon brukar titta in då och då. Hon var riktigt imponerad när jag fick chansen att intervjua Fredrik Backman över mail. Några av mina vänner känner till denna blogg och tycker det är kul att jag har min blogg, de säger att det är så jag :). 

Alla i min omgivning är riktigt stöttande när det kommer till min läsning, det är jag helt enkelt och jag har ju läst sedan jag lärde mig läsa. Många frågar om tips på böcker. 

Hoppas ni får en fin helg. För min del blir det snart sängen, min vän kommer över tidigt så vi kan sätta igång och måla. 

6 kommentarer:

  1. Det är nog bara mina närmaste som vet om att jag bloggar och de tycker nog mest att det är en rolig grej :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma med mina nära och kära, de tycker bara det är roligt :)

      Radera
  2. Vad kul att förnya lite!
    Det var också roligt att höra att de i din omgivning gläds med dig så pass och att de stöttar dig i bokintresset, så som det borde vara :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul att göra om lite, och få nytt och fräscht hemma :)Precis som det bör sig vara :)

      Radera
  3. Vad kul att göra om hemma :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.