torsdag 15 december 2016

Fursten av Johan Trocmé

Titel: Fursten
Författare: Johan Trocmé
Förlag: Mammut Huset
ISBN: 978-91-9836-600-6
Språk: Svenska
Antal sidor: 212
Finns hos: Adlibris / Bokus 

************************************************************************************************************************************
Handling: Sasha och Frida skulle förmodligen aldrig ha träffats och blivit bästa kompisar. Den ena lever destruktivt i krogbranschen, den andra är ett stjärnskott på den finaste privatbanken. Men ett alltförstort intresse för italienska viner förde dem samman. De kommer snart att länkas ännu närmare, på ett sätt de aldrig hade önskat sig.

Fursten är en berättelse om makt och maktlöshet. Hur långt är en Furste beredd att gå för att behålla sin status? Vilka blir hans offer, och vilket pris betalar han själv? 
~Goodreads.com~
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Det märks att författaren har arbetar inom finansvärlden. Det är väldigt mycket beskrivningar om just den värden, ibland blev det lite för komplicerat för mig med alla termer osv få jag inte är så insatt eller intresserad heller faktiskt.

Jag upplevde boken som bitvis spännande med ett intressant ämne. Språket är modernt och flyter på. Jag gillade de båda kvinnliga karaktärerna Sasha och Frida. Så olika men med ett starkt band som vänner. Jag blev lite förvirrad ett tag av den manlige karaktären Claes, jag trodde ett tag att jag läste om son och far men det visade sig att det var en Claes hela tiden, från ugn till äldre. Det var inte så klart från början och en aning förvirrande.

Jag kunde inte förutspå hur det hela skulle sluta, gillas.

Betyg: 3 av 5.

Denna bok var ett recensionsexemplar från Mammut Huset, tack för den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.