måndag 9 januari 2017

TV-serie: Gilmore Girls - Säsong 4

Titel: Gilmore Girls - Säsong 4
Premiär: 23 september 2003
Längd: ca 44 min per avsnitt
Antal avsnitt: 22
Skådespelare: Lauren Graham, Alexis Bledel, Keiko Agena, Scott Patterson, Kelly Bishop, Edward Herrmann, Melissa McCarthy, Jared Padalecki, Yanic Truesdale, Sean Gunn
Genre: Comedy | Drama 
Betyg på IMDb: 8,1

Handling: "Lorelai blir förälskad i sin fars nya kompanjon, men slutar året tillsammans med en annan. Amor överger Rory, tills både Dean och Jess dyker upp på nytt i hennes liv. Sookie skaffar sig en Davey, Lane skaffar sig ett liv och Kirk skaffar sig en flickvän."

Kommentarer: Det är helt omöjligt att må dåligt när man ser på Gilmore Girls, man blir helt enkelt glad av att se den här serien. Det händer en hel del för seriens karaktärer. Rory börjar på college och vem dyker inte upp där om inte Paris, älskar Paris, relationer byggs upp och en del bryts. I den här säsongen är Rorys kärleksliv lugnt, och det är skönt faktiskt att slippa all drama kring Jess. Det är såklart tråkigt att Lanes relation med Mrs Kim blir riktigt dålig här och hon flyttar hemifrån men det är skönt att se henne få bygga ett eget liv och få vara sig själv. Lorelai, Sookie och Michelle har äntligen fått sitt pensionat som de rustar upp och renoverar. 

Som alltid är det skådespelarna som är de viktigaste tillgångarna i Gilmore Girls. Luke växer väldigt mycket i denna säsong, jag har alltid gillar honom men i den här säsongen så växte han mycket och man fick se mer av honom. Och äntligen är han och Lorelai på väg in i en relation, var väl på tiden. När Jess kom tillbaka kände jag bara STICK! Usch gillar inte honom alls. Dean och Rory får till det. Jag som alltid har gillat Dean kan inte låta bli att bli irriterad på hur de hanterade det. Fattar inte varför han överhuvudtaget skulle gifta sig när han inte var över Rory. Jag förstår att han måste gå vidare när hon valde Jess framför honom men han kunde ha dejtat och inte behövt gifta sig. 


Mitten av säsongen blir lite småtråkig, för slutet är verkligen händelserikt, men som helhet är säsongen väldigt bra som alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.