fredag 10 februari 2017

Helgfrågan v.6

Mia har startat en ny aktivitet kallad "Helgfrågan". Jätteroligt tycker jag.

Helgfrågan lyder: Hur är det med er, läser ni bokserier i rätt ordning eller kan ni hoppa lite? Har ni någon favoritserie? 

Jag läser dem i ordning, skulle inte klara av att läsa mitt i. Även fast det står "kan läsas fristående" så stämmer ju inte det oftast. Jag har läst någon bok fristående men det har liksom ändå känts som att jag missat något. 

Och det här med att vissa böcker översätts i fel ordning. Vad är det om? Tex. Jörn Lier Horst, hans böcker är ju översatta typ mitt i. Så himla konstigt. 

Min favoritserie måste vara Jo Nesbös om Harry Hole, ser så mycket fram emot en ny Hole bok som kommer i vår. Harry Potter får ju inte glömmas, love <3. Och så Kristina Ohlssons serie om Fredrika Bergman, även där ser jag fram emot en ny bok i den här serien.

9 kommentarer:

  1. Förstår inte varför en del serier översätts i fel ordning! :)

    SvaraRadera
  2. Har bara läst någon bok om Hole och det var säkert inte den första i serien.

    SvaraRadera
  3. Fristående brukar inte stämma, jag har också läst någon som påståtts vara det och det blir jättekonstigt.

    SvaraRadera
  4. Jag vill gärna läsa serier I rätt ordning om det är möjligt. Lier Horst serie gillar jag men visst e det förvirrande att delarna kommer ut helt i oordning!

    SvaraRadera
  5. vill gärna läsa i ordning och blir väldigt irriterad när böckerna inte ens kommer ut i rätt ordning. har inte läst Jo Nesbö alls

    SvaraRadera
  6. Kristina Ohlssons serie har nu nämnts många gånger, blir mer o mer nyfiken på den. :) Börjar gärna bokserier mitt i om någon speciell titel/handling lockar mig särskilt, har funkat hittills. ;)

    SvaraRadera
  7. Harry Hole har jag lite svårt för.

    SvaraRadera
  8. Har hänt ibland att jag inte läst riktigt i rätt ordning speciellt när det gäller långa deckarserier. Har faktiskt gått ganska bra.

    SvaraRadera
  9. Jag håller helt med dig, ser framemot Ohlsons nya.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.