torsdag 15 juni 2017

Bakom din rygg av Sofie Sarenbrant

Titel: Bakom din rygg
Författare: Sofie Sarenbrant
Förlag: Book Mark Förlag
ISBN: 978-91-88171-10-8
Språk: Svenska 
Antal sidor: 395
Finns hos: Adlibris / Bokus

***************************************************************************************************************************
Handling: Allt förändras när Angelina börjar jobba på Salong De Luca, Östermalms hetaste frisörsalong. Ägaren Stefano har bara ögon för henne och ser inte längre åt sin kollega Jenny. Driven av svartsjuka bestämmer sig Jenny för att ta reda på vem som döljer sig bakom Angelinas perfekta fasad.  

Samtidigt hittas en av salongens kunder mördad, och det dröjer inte länge förrän ytterligare ett dödsfall sker. Under den välpolerade ytan utvecklas ett farligt psykologiskt spel som hotar att ödelägga liv. Misstankarna växer sig allt starkare, men sanningen avslöjas inte förrän det är alldeles för sent. 

Bakom din rygg är den första delen i en nervkittlande spänningstrilogi. Det är en klaustrofobisk skildring av svek, begär och lögner. Vad är du beredd att göra om du riskerar att förlora allt? 

*Adlibris.se*

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Det här är Sofie Sarenbrands nya helt fristående bok från hennes böcker om Emma Sköld. Bakom din rygg är den första boken i en planerad trilogi. Här är kategorien spänningsthriller istället för kriminalromaner. Jag har läst alla hennes böcker och tyckt väldigt mycket om dem så det var ingen tvekan att jag ville läsa även denna när jag fick ett trevligt erbjudande från förlaget. 

Bakom din rygg är uppbyggd på så sätt att man får följa de tre frisörerna som arbetar på Salong De Luca. Vi får följa Angelina, Jenny och Stefano och läsa ur deras perspektiv, alla kapitel är uppdelade i respektive karaktär. Som läsare har man hela tiden klart för sig hur de tänker och gör, ibland blir det lite för tydligt berättat, jag vill emellanåt kunna tänka själv. Men samtidigt är det underhållande läsning och framförallt intrigerna emellan frisörerna. Man märker hela tiden av den där spänningen som ligger i luften, det är verkligen ingen brist på varken dramatik eller svartsjuka. Man vet aldrig vem man kan lita på, alla har hemligheter. Ingen av dem är heller speciellt sympatisk och jag kan inte gilla någon av dem, kanske Jenny lite. Angelinas hemlighet och motiv listade jag ut ganska snabbt och tidigt i berättelsen. Ibland fann jag henne spännande att följa men jag störde mig något oerhört på henne emellanåt. Och Stefano ska vi inte ens tala om, vilken jubelidiot, så himla korkad man. 

Bakom din rygg är mycket lättläst, man svischar förbi sidorna eftersom man vill veta hur det går. En bok jag fastnade snabbt för och dess karaktärer hur osympatiska jag än fann dem eftersom man ville få reda på deras hemligheter. 

Man märkte att detta var första delen i en trilogi speciellt med cliff-hangern i slutet som lämnade en med en hel del frågor. Ett mycket bra slut som verkligen får mig att längta till nästa del, hoppas vi inte behöver vänta på tok för länge. 

Betyg: 4 av 5. 

Böcker jag läst av Sofie Sarenbrant: 
Vecka 36
I stället för dig
Vila i frid (Emma Sköld #1)
Andra andningen (Emma Sköld #2)
Visning pågår (Emma Sköld #3)
Avdeling 73 (Emma Sköld #4)
Tiggaren (Emma Sköld #5)

Denna bok var ett recensionsexemplar från Book Mark Förlag, tack för den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.