söndag 4 juni 2017

Sammanfattning: Maj

Läst i maj 2017:
44. Murder bag (Max Wolfe #1)
43. Och varje morgon blir vägen hem längre och längre av Fredrik Backman
42. Villette av Charlotte Bronte
41. Skuggans lag: en spanares kamp mot prostitution av Simon Häggström
40. Tiggaren av Sofia Sarenbrant (Emma Sköld #5)
39. Nästan som du av Katarina Persson
38. Ärren vi bär av Caroline Engvall
37. Ond skörd av Sharon Bolton

Totalt lästa böcker: 8 st   
Antal böcker lästa på engelska: 1 st                            
Antal böcker lästa på svenska: 7 st                  

Månadens bästa bok: Här blir det utan tvekan "Och varje morgon blir vägen hem längre och längre", underbar bok.          

Månadens besvikelse: Sharon Bolton är en favorit men Ond skörd blev helt enkelt en besvikelse.                  

Nytt i bokhyllan: 6 st nya böcker flyttade hem till mig, samtliga recensionsexemplar.   
            
Sammanfattning av månaden: Jag hade velat läsa någon mer bok men det har varit full fart på jobbet denna månad så jag har inte riktigt haft samma ork denna månad helt enkelt. Juni månad kommer också bli en hektisk månad på jobbet då vi verkligen går in i högsäsong, men jag hoppas på att få läst en del iallafall. Jag är ändå nöjd med min månad, det har varit en bra blanding.           

Filmer och TV-serier recenserade i maj: 
Homeland: Säsong 6
The Fate of the Furious 
The White Queen

4 kommentarer:

  1. Åtta böcker får nog ändå ses som en bra månad :)

    SvaraRadera
  2. Ser ut som en trevlig hör. Ärren vi bär har även jag läst. Den rörde verkligen upp känslor. Riktigt jobbig att läsa, men så bra och så viktig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Ärren vi bär rörde verkligen upp en rad känslor, men så bra och framförallt viktig bok.

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.