tisdag 18 juli 2017

Höstoffer av Mons Kallentoft

Titel: Höstoffer
Författare: Mons Kallentoft
Förlag: Månpocket
ISBN: 978-91-7503-384-6
Serie: Malin Fors #3
Språk: Svenska
Antal sidor: 428
Finns hos: Adlibris / Bokus

***************************************************************************************************************************
Handling: Regnet öser ner över slottet Skogså och vallgraven flyter dess ägare Jerry Petersson, advokaten som är känd för sin hänsynslöshet. Hur har han hamnat i vallgraven och vem har lämnat honom där? 

Kriminalinspektör Malin Fors misstankar riktas snart mot de tidigare ägarna av slottet, den högadliga familjen Fågelsjö, som motvilligt sålde sitt släktgods till uppkomlingen Jerry Petersson. Men skulle försäljningen verkligen vara en orsak till mord? Och vem var egentligen människan Jerry Petersson, bakom it-miljonerna, de dyra kostymerna och konsten? Nära Malin, men som på andra sidan en tunn hinna, rör han sig som en skugga genom det som varit hans liv och händelserna som skulle leda fram till hans brutala död. 

(Goodreads.com)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Jag älskar verkligen Kallentofts serie om Zack som han skriver tillsammans med Markus Lutterman, men den här serien av Malin Fors känner jag bara för att lägga ner helt och hållet. Men jag har hela serien hemma så den kommer ju bli läst fast jag inte är så förtjust i den, tyvärr.

Höstoffer var tyvärr ingen höjdare i mitt tycke. Det är synd med tanke på att jag som sagt tokgillar hans andra serie. Det är inget fel på Kallentofts sätt att skriva för han skriver bra.
Huvudpersonen Malin Fors irriterar mig till världens ende. Det fokuseras på tok för mycket på hennes solklara alkoholism och hennes trasiga familjeliv. Hon tröttar ut mig något fruktansvärt.

Den här boken var på tok för lång och långdragen och jag vill även säga tråkig, den står liksom och stampar på samma ställe i en hel evighet. Och för att inte tala om alla dessa mordoffer som svävar omkring än hit och dit, talar och tänker. Stör ihjäl mig på att dessa döingar pratar från andra sidan.

Betyg: 2 av 5

Böcker jag läst av Mons Kallentoft: 
Zack
Leon
Bambi
Heroine
Midvinterblod (Malin Fors #1)
Sommardöden (Malin Fors #2)

2 kommentarer:

  1. Har bara läst första boken i den här serien. Har de flesta böckerna här hemma så jag borde verkligen fortsätta läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är tyvärr inte så hajpad på denna serie. Hoppas du gillar den mer än jag :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.