lördag 23 december 2017

När vi tvekade av Anna Todd

Titel: När vi tvekade
Författare: Anna Todd
Förlag: Norstedts
ISBN: 978-91-1306-503-8
Original titel: After we collided
Serie: After #2
Språk: Svenska
Antal sidor: 743
Finns hos: Adlibris / Bokus

***************************************************************************************************************************
Handling: Efter en kaotisk början på Tessas och Hardins förhållande verkade saker och ting börja falla på plats. Sedan kom den förkrossade sanningen fram...Tessa visste att Hardin kunde vara elak och hans humörsvängningar plågade henne, men hon trodde ändå att han älskade henne. Så som hon älskade honom. Är Hardin verkligen den djupa och missförstådda kille som Tessa föll så hårt för? Eller var allt bara ett spel?

(Goodreads.com)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Ja vart ska jag börja. Jag läste första delen i den här serien i somras och det var nog något av det mest frustrerande jag läst på länge. Jag hatar att inte avsluta en serie jag påbörjat så ja det var bara att fortsätta.

Jag har inget emot att läsa långa böcker och tegelstenar men då måste det vara bra så att det håller mig fast hela vägen, kvalité framför kvantitet. Den här gör helt enkelt inte det, den är på tok för lång och för att inte nämna för upprepande. Det är inte mycket som för handlingen framåt. Boken består av gräl och bråk, Tessa och Hardin gör slut för att sedan bli tillsammans och för att ha sex, inget mer. Dramat bara fortsätter i all evighet och jag blir bara irriterad.

Första boken slutade i en rejäl cliffhanger. Med tanke på att serien innehåller 4 böcker totalt så räknade jag såklart ut att Tessa skulle förlåta Hardin. Jag förstår mig inte på någon av dem men den där Hardin är i en liga för sig, ja Tessa är ju inte smart hon heller men den där Hardin är en renodlad psykopat. Båda är fruktansvärda helt enkelt, båda två, jag avskyr dem båda två. Båda två är otroligt omogna och hycklare. Hardin är otroligt kontrollerande, avundsjuk och våldsam. Han går fan i taken bara hon säger hej till en annan kille, psykopat. Tessa är också en otroligt frustrerande karaktär. Jag blir helt snurrig i huvudet av dem båda och deras fram och tillbaka. Så fort de lyckas lösa ett problem så swish dyker ett nytt upp och vi är tillbaka där vi började, sådär håller det på hela boken, alla 743 sidor. Den enda karaktär i den här boken som jag klarar av och gillar är Landon. Han ska ha creed för att han står ut med att vara vän med Tessa och på något vis även börjar bli vän med Hardin.

Visst trots att det är en tjock bok så går den snabbt att läsa eftersom texten har bra flyt. Jag har även läst ut bok tre, trodde att ja äntligen är jag klar med denna serie nej då får jag reda på att det finns en fjärde bok. Happ bara att skaffa den och fortsätta bli oerhört irriterad och frustrerad.

Betyg: 2 av 5

Böcker jag läst av Anna Todd: 
När vi möttes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.