söndag 18 mars 2018

Mikael Persbrandt: Så som jag minns det av Carl-Johan Vallgren

Titel: Mikael Persbrandt: Så som jag minns det
Författare: Carl-Johan Vallgren
Förlag: Albert Bonniers Förlag
ISBN: 978-91-0017-313-5 
Språk: Svenska
Antal sidor: 432
Finns hos: Adlibris / Bokus

***********************************************************************************
Handling: Mikael Persbrandts memoarer, skrivna av Carl-Johan Vallgren i samarbete med Mikael Persbrandt.

(Goodreads.com)
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Att Mikael Persbrandt är en otrolig skådespelar har väl inte undgått någon. Jag har sett honom på teatern ett par gånger på teatern och även sett många av hans filmer. Han är magisk som skådespelare speciellt på teatern.

Jag ville läsa denna bok då jag alltid har varit lite fascinerad över honom. Det här är en väldigt bra memoarbok, en av de bättre jag faktiskt läst. Väldigt läsvärd bok.

Författaren Carl-Johan Vallgren har verkligen fått med Persbrands berättartalang, det känns verkligen som att det är han själv som skriver och berättar. Detta är ingen skrytfest över hans framgångar och karriär. Detta är en mörk resa som berättar allt, det är en otroligt ärlig bok, här sparas ingenting utan här berättar han precis allt så som det var. Att han hade problem med alkohol och droger visste man ju men att det var så illa kom som en chock för mig.

Att vissa tidningar har sågat denna bok tror jag är mer en personlig grej eftersom Persbrandt inte alltid haft den bästa relationen till pressen och allt de skrivit om honom.

Gillar man att läsa biografier kan jag verkligen rekommendera den här boken.

Betyg: 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.