tisdag 12 september 2017

Sammanfattning: Augusti

Läst i augusti 2017:
69. Vi mot er av Fredrik Backman (Björnstad #2)
68. Harry Potter and the Chamber of Secrets av J.K Rowling (omläsning: ljudbok)
67. Mästare, väktare, lögnare, vän av Christoffer Carlsson (Leo Junker #3)
66. Sommar i det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan
65. Arton grader minus av Stefan Ahnhem (Fabian Risk #3)
64. Det växte ett träd i Brooklyn del 1 av Betty Smith
63. Fågelskådaren av Christina Olséni & Micke Hansen (Mord i Falsterbo #2)

En väldigt försenad sammanfattning av augusti månad. Men ja det är väl mer statiskt för mig själv :) 

Totalt lästa böcker: 7 st 
Antal böcker lästa på engelska: 1 st                              
Antal böcker lästa på svenska: 6 st                 

Månadens bästa bok: Utan tvekan Vi mot er, underbar bok av min favoritförfattare            

Månadens besvikelse: Ingen bok var egentligen någon besvikelse, det var många som fick 3 i betyg, men ingen som jag kände var en besvikelse.               

Nytt i bokhyllan: 7 st nya böcker flyttade hem under augusti. 3 st rec-ex och 4 st eget köp. 
            
Sammanfattning av månaden: Det gick si och så med läsningen augusti månad, tankarna var ockuperade på annat håll emellanåt. Men det kan vara så, jag har helt enkelt haft annat att tänka på. 7 böcker är egentligen superbra så fattar inte varför jag känner att det var lite si och så. Jag är ju inte så mycket för ljudböcker, har så svårt att koncentrera mig svävar liksom bort. Men jag fick andra Harry Potter boken lyssnat på, har saknat dem helt enkelt. Och att lyssna på Harry Potter har gått bra, håller nu på med bok 3 :)   

Filmer och TV-serier recenserade i augusti: 

King Arthur: Legend of the swords
The Arrangement: Säsong 1

4 kommentarer:

  1. Det där ser ut som en intressant och bra blandning :)

    SvaraRadera
  2. Alltså, vad ÄR det med Backman?! Han är så BRA! Hans böcker bara slår upp ett hål i hjärtat på en och bygger bo där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ställer mig samma fråga :) Han är helt makalös den där Backman.

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.