måndag 2 april 2018

Film: The Huntsman: Winters War

Titel: The Huntsman: Winters War
Originaltitel: The Huntsman: Winters War
Premiär: 8 april 2016 (Sverige) 
Längd: 1 h 54 min
Skådespelare: Chris Hemsworth, Charlize Theron, Jessica Chastain, Emily Blunt, Nick Frost, Rob Brydon, Sam Claflin
Genre: Action┃Adventure┃Drama
Betyg på IMDb: 6,1
Länk till IMDb

Handling: "I denna uppföljare till Snow White and the Huntsman får drottning Ravennas syster Freya höra talas om sin systers öde och samlar sina krigare för att en gång för alla återföra den magiska spegeln till den enda häxa som fortfarande kan tillgodogöra sig dess krafter. Men när Freya upptäcker att hennes syster går att återuppliva står det förtrollade landet plötsligt inför sitt största hot någonsin. De enda som står mellan den till synes oövervinnliga armén och total ödeläggelse är ett par jägmästare som förvisas från riket efter att de brutit mot drottningens viktigaste regel: bli aldrig förälskade."

Kommentarer: Den första filmen i serien om The Snow White Chronicles fick inte sådär jättebra kritik. Jag tyckte den var sådär, jag klarar inte av Kristen Stewart och det hade väl en hel del med det att göra. Jag är förvånad att det kom en uppföljare eftersom första filmen inte gick så bra och fick så dålig kritik.

Storyn är förvirrande. Uppföljaren heter The Huntsman men den handlar inte så mycket om honom. Den heter också The Show White Chronicles men Snövit är inte med. Visst vi ser henne i en scen bakifrån, men det är allt. Det här utspelar sig båda före och efter den första filmen. Jag tycker mera att det är ett hopkok av Narnia, Sagan om ringen och Frost.

Visst det ibland en riktigt snygg film, med oändliga snötäckta vyer och sagolika palats. De vackra vyerna väger upp mot den trista storyn.

Medan jag kollar på denna film kan jag inte låta bli att undra hur mycket skådespelarna fick för att vara med i denna förvirrande film. Skådespelarna är inte dåliga de är charmiga och på sina ställen även roliga men jag blir helt enkelt förvirrad. Emily Blunt känns lite väl mycket som Elsa i Frost. Chris Hemsworth och Jessica Chastain verkar i alla fall ha roligt i sina roller. Varför de dock pratar med någon skotsk accent a la Braveheart är väldigt oklart och störande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.